Bookingkodens salgsstrategier
Back to Blog
Vi hadde en hyggelig prat og jeg prøvde ut en mer nysgjerrig holdning

Vi hadde en hyggelig prat og jeg prøvde ut en mer nysgjerrig holdning

Feb 29, 2024

Men, før han skulle til å gå spurte han meg hva jeg jobbet med nå? 

Er du egentlig nysgjerrig på andre, Geir?

Dette spørsmålet fikk jeg plutselig av en kollega en dag. Jeg ble svar skyldig, fikk lyst til å svare brått tilbake, men det fikk meg til å tenke.

Jeg tok med meg spørsmålet videre, og bestemte meg for å gjøre en liten endring.

Noen dager senere støtte jeg tilfeldig på en gammel bekjent fra en tidligere jobb jeg hadde.

Vi hadde en hyggelig prat og jeg prøvde ut en mer nysgjerrig holdning.
✔ Jeg spurte han hvor han jobbet nå?
✔ Hvordan det var å jobbe der?
✔ Hva som var hans oppgaver der?


Disse spørsmålene satte i gang snakketøyet, og han holdt på helt til han sa at han måtte rushe videre.
Men, før han skulle til å gå spurte han meg hva jeg jobbet med nå?

Jeg fortalte kort om det, og at jeg ønsket industribedrifter av en viss størrelse.

😀 Da åpnet han opp i et stort smil. Han var jo på vei inn i et møte med en slik kunde nå, som hadde min tjeneste på agendaen.

Ville jeg ha et møte med dem?

Slik kom jeg i kontakt med en av de kundene som senere skulle gjøre en stor forskjell for meg.
Denne kunden ga også grobunn for en videreutvikling av bedriften jeg var en del av den gangen. Nå er den en etablert og trygg bedrift som senere ble investor for min videre satsing

Hadde jeg ikke tatt meg tid til å stoppe opp for min tidligere kollega den gangen, så hadde denne utviklingen ikke kunnet skje.

Senere har jeg lært meg å være mer nysgjerrig på andre mennesker. Det har både åpnet for nye muligheter, og gitt meg et rikere liv ❤

Derfor vil jeg på det sterkeste anbefale deg at du prøve ut denne strategien neste gang du kommer i samtale med en kollega, en i familien, en gammel venn, eller for den saks skyld en helt ny person som du møter tilfeldig på gaten.

Med ønske om mest mulig lykke og utvikling i 2024 💚

#bookingkoden #automatisering #nysgjerrighet #relasjonsmarkedsføring #2izii 

 
 

Ikke gå glipp av noe!

Meld deg på mitt nyhetsbrev under og få oppdateringer rett i innboksen. 

Vi sender ikke SPAM og vil selvfølgelig aldri selge din informasjon.